סלאו
העיר סלאו מונה כ 26,233 אלף תושבים, ממקומת באזור החוף של קוסטה דורדה במחוז טארגונה, בקהילה האוטונומית של קטלוניה בספרד.
ממקומת כ 10ק"מ מהעיר טארגונה ו כ-8 ק"מ מהעיר ראוס, צמודים למרכזים העירוניים של קאמברילס, וילה סקה ו לה פינדה ונחשבת לעיר הבירה של קוסטה דורדה.

העיר הוקמה על ידי היוונים במאה ה-6 לפנה"ס ואף נחשבה כעיר נמל מסחרית בימי הביניים ובעת החדשה המוקדמת.

במהלך המאה ה 20, סלאו הפכה למרכז תיירותי שלמעשה מאפיין אותה עד היום.
באחד מאתרי התיירות הקרובים אפשר למצוא את פורט אוונטורה וורלד, מרכז מסחרי ועסקים של  של האזור, ממוקם בין הערים וילסקה וסלאו.

ההיסטוריה:
לפי ההשערות שמקובלות היום, סאלנריו (העיר הבירה) הוקמה במאה ה-6 לפני הספירה על ידי היוונים מ פוסיס.

אחד מהמקורות הראשונים בהם הוזכרה העיר אורה מרטימה של מחבר הרומאני איבנו מהמאה ה-4, הספר מבוסס על סיפורים מתקופת יוון העתיקה בשנים של 530-500 לפני הספירה, ומתארת את הגיאוגרפיה בחופי ים התיכון  של היספאניה, גיברלטר ועד למרסיי.
בתקופת הכיבוש הרומאני העיר נקראה סלאריוס ונחשבה לאחת מערי הנמל הכי חושבים בהיספניה סיטריור (אחד משני הפרובנציות בתקופת האיפריה הרומית, רצועת החוף שמתחילה מצפון קטלוניה ועד לדרום אנדלוסיה ממש לפני מייצרי גיברלטר כולל האיים בלאריים ).




מזג אויר ואקלים:
מזג אויר ים תיכנוי טיפוסי, עם חורפים מתונים וקיצים חמים, בעוד שהתקופה הכי יבשה של העונה היא הקיץ והכי "רטובה" היא הסתיו.

חופים:
בסלאו נמצאים 4 חופי ים מרכזים

 חוף לבאנטה - החוף העיקרי של סלאו, משתרעת על 1200 מטר עם חול, כמו כן אפשר למצוא מקלחות לרחצה, שירותים ציבוריים וגם טיילת גדולה (טיילת ג'אומה ה-1) עם גינות ציבוריות ומתקנים לילדים ומתקני לספורט וכושר, אזור חנייה ותחנה מרכזית של אוטובוסים.
באזור הצפוני ניתן למצוא את מזרקה המוארת של האמן קרלס בוייגס, ובדרום את החוף הספורטבי.

חוף פונייאט - החוף משתרעה על שטח של  1000 מטרים רוחב עם חול דק, בצידו המזרחי  החוף הספורטיבי, ובמערב חלק של העיר קמברילס.

 חוף הארוך - משתרעה על שטח של 500 מטרים רוחב עם חול דק, מוקפת ביער וטיילת מעוצבת בצמחים ים תיכוניים ופרחים, נחכנה בשנת 2005.
דרכי הגישה באמצעות מדרגות או דרכך כביש עם גישה מוקבלת שרחוב טורמולינוס או מרחוב דלספרלאנייס.

קאלה דה לנגוודטס - מפרץ קטן שממוקמת בין מפרץ קאלה דלס קאפיינס ולחוף הגדוך, דרכי הגישה מרחוב טורסה ומדרך רונדה דה לאס פלייאסקולידאנטס.

לאס קאלאס דל קאבו סלאו ( המפרצים של כף סלאו) - באיזור המפרצים ניתן למצוא את קאלהמוריסקה, קאלה וינייה, קאלה פונט, פנייה טאיידה (קאלה דה לוס מיונריוס - מפרץ המיליונרים) וקאלה קראנקס.

קאלה קראנקס -  ממקומת האיזורי אורבני יחד עם פארו דה סלאו במרחק מוערך של 4.5 ק"מ מהמרכז.אחד מחופי הים היפים עם חול דק ברוחב של 150 מטרים, עם גישה דרך המדרגות ברחוב קאלה קראנקס או דרך ראמפה.
 נחשבת כאזור מאוד שקט אך מעט מרוחקת מהמרכז, למרות שבעונת הקיץ היא מאוד עמוסה,   החוף מאוד יפה מקופת בצמחייה ואף נמצא בר על החוף, מרחק קצר מחוף ניתן למצוא גישה דרך  שמקיף למעשה את כל החופים של סלאו עד ההגעה למרכז העיר.GR-92

קאלה ונייה - קאלה ונייה וקאלה פונט הם שני מפרצים קטנים שממקומים סמוך ל פארו דה סלאו וכ 4 ק"מ ממרכז עם גישה לרחוב לס דונס.

פנייה טאיידה - קאלה פנייה טאיידה הוא אחד מהמפרצים המרוחקים והיפים של סלאו, עם דרך
גישה לחוף.

דרכי הגעה לעיר:

אוטובוסים

פרוקאריל

טראנויה

וטיסה